Generelle vilkår / kjøpsvilkår
Gyldig fra 1. januar 2024Generelle informasjon
Zazie.no
Alttabiq Al’Awal FZCO, PO Box 342001, Dubai, UAE
support@zazie.no
Innbetaling
Vi aksepterer følgende kort: Visa, Mastercard.
Vi belaster ikke kortgebyrer.
Frakt
Frakt på Zazie.no er gratis for abonnenter, for ikke-abonnenter koster det 149 kr. Din pakke/pakke leveres med GLS eller PostNord fra vår leverandør (3-10 dager) - Lagervarer sendes til nærmeste pakkebutikk/postkontor (1-3 dager)
Angrerett på varer
Som forbruker har du 14 dagers angrerett når du handler hos oss. Angrefristen utløper 14 dager etter den dagen du mottok varen din. Har du bestilt flere forskjellige varer i en bestilling, men de leveres enkeltvis, løper fristen fra den dagen du mottar siste vare.
Fristen betyr at du har 14 dager fra mottak til å gi oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet. Du kan sende en e-post til support@zazie.no eller bruke standard uttaksskjema, som du finner nederst i handelsbetingelsene. Du kan ikke heve kjøpet ved å nekte å motta varen uten å varsle oss samtidig.
Heving av deler av kjøpet
Har du kjøpt flere varer hos oss, har du mulighet til å returnere en eller flere varer, selv om de er kjøpt i én bestilling. Vær oppmerksom på at du ikke får tilbake fraktkostnadene hvis du angrer på deler av kjøpet.
Ingen angrerett
Disse avtalene kan ikke kanselleres:
Levering av forseglede varer som av helsevern- eller hygienegrunner ikke er egnet for retur og hvor forseglingen er brutt etter levering.
Produkt retur
Når du har gitt oss beskjed om at du ønsker å angre kjøpet, har du 14 dager på deg til å sende varen tilbake til oss. Du må betale for at pakken returneres selv, og du er ansvarlig dersom det oppstår skader under transport.
Tilstanden til varen når du sender den tilbake
Dersom varen har mistet verdi og dette er fordi du har brukt den på en annen måte enn det som var nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og virkemåte, kan du kun få en del av kjøpesummen tilbake. Beløpet du kan få tilbake avhenger av varens kommersielle verdi, og i noen tilfeller kan det bety at du kun kan få tilbake fraktkostnadene. Vi anbefaler at du sender varen tilbake i originalemballasjen. Hvis originalemballasjen mangler, kan dette føre til at varens verdi reduseres.
Tilbakebetaling av kjøpesummen
Hvis du angrer på kjøpet, får du pengene tilbake. Hvis varen er forringet, trekker vi beløpet du har ansvar for. Vi refunderer alle betalinger mottatt fra deg, inkludert leveringskostnader (dette gjelder dog ikke ekstra leveringskostnader i tilfeller hvor du har valgt en annen leveringsform enn den billigste standardleveringsformen som vi tilbyr), senest 14. dager fra den dagen vi har mottatt din melding om at du ønsker å si opp avtalen. Vi returnerer pengene med samme betalingsmiddel som du brukte ved kjøpet, med mindre vi har avtalt noe annet. Vi kan holde tilbake betalingen til vi har mottatt varen, med mindre du sender oss dokumentasjon på at du har returnert den.
Varen sendes til:
Kontakt oss for ytterligere instruksjoner på: support@zazie.no
Klagerett
Når du handler hos oss som forbruker, gjelder kjøpslovens regler for kjøp av varer. Det betyr at du har rett til å klage i 24 måneder. Hvis klagen din er berettiget, betyr dette at du enten kan få varen reparert, byttet, pengene tilbake eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjonen. Du må annonsere innen «rimelig tid» etter at du har oppdaget feilen. Hvis du klager innen to måneder etter at du oppdaget feilen, vil reklamasjonen alltid være rettidig. Hvis klagen er berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje. Husk også å få kvittering for frakt slik at vi kan refundere deg for fraktkostnader.
Varen sendes til:
Kontakt oss for ytterligere instruksjoner på: support@zazie.no. Når du returnerer varen, vennligst ta med en detaljert beskrivelse av problemet.
Retur av skadede/defekte varer
Har produktet ditt blitt skadet eller har en defekt ved levering? Da er det viktig at du gir beskjed til vår kundeservice så raskt som mulig på e-post support@zazie.no. Her vil du få veiledning om hvordan prosessen/behandlingen skal foregå. Det er viktig at du følger dem slik at saken kan behandles så raskt som mulig. Vær oppmerksom på at saksbehandlingen kan ta inntil 24 timer
Personopplysningspolicy
Navn, adresse, tlf.nr. og e-postadresse. Vi registrerer og videreformidler personopplysningene som er nødvendige for å kunne levere varene til deg. Personopplysningene registreres hos Zazie.no og lagres i fem år, hvoretter opplysningene slettes. Vi samarbeider også med en rekke andre selskaper som lagrer og behandler data. Selskapene behandler kun informasjon på våre vegne og kan ikke bruke den til egne formål. Vi samarbeider kun med databehandlere i EU eller i land som kan gi din informasjon tilstrekkelig beskyttelse. Behandlingsansvarlig på https://zazie.no er Zazie.no. Du har rett til å bli informert om hvilke opplysninger vi behandler om deg. Hvis du mener at informasjonen er unøyaktig, har du rett til å få den rettet. I noen tilfeller er vi forpliktet til å slette dine personopplysninger hvis du ber om det. Det kan f.eks. være hvis dataene dine ikke lenger er nødvendige i forhold til formålet vi skulle bruke dem til. Du kan også kontakte oss dersom du mener at personopplysningene dine behandles i strid med loven. Du kan skrive til oss på: support@zazie.no
Tilgang til klager
Dersom du som forbruker ønsker å klage på kjøpet ditt, må du kontakte support@zazie.no. Hvis vi ikke finner en løsning, kan du sende en klage til:
https://www.forbrukertilsynet.no/har-du-en-klage/finn-ut-om-du-har-grunn-til-a-klage
https://www.forbrukereuropa.no/kontakt-oss/
Handelsbetingelsene ble sist oppdatert 01.01.2024
Standard angreskjema
(Dette skjemaet fylles ut og returneres kun hvis angreretten skal gjøres gjeldene
Til:
Zazie.no
Alttabiq Al’Awal FZCO, PO Box 342001, Dubai, UAE
E-mail: support@zazie.no
Jeg informerer herved om at jeg ønsker å benytte angreretten i forbindelse med min kjøpsavtale for følgende varer/tjenester:
__________________________________________________________________________________
Bestilte den: _______________________________
Mottok den: _______________________________
Forbrukerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrukerens adresse: _________________________________________________________________
Forbrukerens signatur: _________________________________________
Dato: _________________
(bare hvis innholdet i skjemaet er kommunisert på papir)